نحوه جذب مشتری

نحوه جذب مشتری

نحوه جذب مشتری | راه های فروش زیادی برای انواع کسب‌وکارها وجود دارد، بنابراین هر کسب‌وکار باید با به‌کارگیری تکنیک‌ها و شیوه‌های متناسب با زمینه‌ی فعالیت خود، بتواند خود را به اهداف سازمانی نزدیک کرده و میزان سوددهی و درآمدزایی را تضمین نماید. البته تحقق این امر نیز نیازمند برنامه‌ریزی برای بخش فروش محصول در سازمان موردنظر است تا روش‌های فروش را متناسب با ویژگی‌های آن محصول در نظر بگیرند. پس، ازآنجایی‌که شیوه فروش محصول در هر حرفه و کسب‌وکار متفاوت است، می‌بایست با انواع راه های فروش و رایج‌ترین آنها برای هر نوع کسب‌وکار کوچک و بزرگ آشنا شوید.

نحوه جذب مشتری

نحوه جذب مشتری

نقش برنامه‌ریزی در فروش محصول

قبل از اینکه شما را با انواع راه های فروش آشنا نماییم، لازم است به شما یادآوری کنیم که در فروش یک محصول، زمانی موفق عمل خواهید کرد که یک برنامه‌ریزی و استراتژی مؤثر با اهداف بلندمدتِ فروش برای خود تبیین کنید تا از رقبا پیشی بگیرید. بازخورد این استراتژی‌ها باید به‌صورت فصلی مورد بررسی قرار گیرد تا میزان عملکرد تیم فروش سنجیده شود و در صورت نیاز نسبت به رفع نواقص و کاستی‌ها اقدام کرد.

آشنایی با انواع راه های فروش

راه‌ها و تکنیک‌های خلاقانه‌ی بسیاری برای افزایش فروش به‌صورت سنتی و آنلاین وجود دارد؛ اما اینکه کدام یک از آنها برای کسب‌وکار شما مناسب است، بستگی به نوع محصول، شرایط کسب‌وکار و مشتریان شما دارد. در ادامه شما را با انواع راه های فروش آشنا خواهیم کرد.

فروش به صورت مستقیم

یکی از انواع راه های فروش محصولات، فروش به‌شکل مستقیم است. در این نوع فروش، شما محصولات خود را بدون واسطه از محل تولید – به‌صورت مستقیم – به‌دست مصرف‌کنندگان و مشتریان در هر مکانی از جمله: منزل، محل کار و یا مراکز غیرفروشگاهی خواهید رساند. این شیوه‌ی فروش – با حذف هزینه زنجیره‌های واسطه یا دلال‌ها – به تولیدکننده کمک می‌کند که در زمینه افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمتِ تمام‌شده تلاش کند و در نهایت فروش بیشتری را تجربه نماید. بر این اساس، در روش فروش مستقیم، محصولات تنها از طریق توزیع‌کنندگان و نمایندگان فروش به‌صورت مستقیم عرضه می‌گردد.

فروش از طریق فروشگاه های اینترنتی معتبر

بسیاری از برندها، هزینه‌ای بابت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اختصاص نمی‌دهند و به‌جای آن، ترجیح می‌دهند که محصولات خود را از طریق دیگر فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و معتبر به‌صورت آنلاین به فروش برسانند. ازاین‌رو، شما باید در یکی از وب‌سایت‌های فروش اینترنتی (مانند دیجیکالا) به‌صورت رایگان درخواست خود را ثبت کنید تا در صورت تأیید شدن، یک حساب فروشندگی برایتان تعریف شود و همکاری خود را با آن فروشگاه آنلاین آغاز نمایید. شما با استفاده از این حساب فروشندگی، می‌توانید از طریق رابط‌های کاربری، محصولات خود را به لیست فروش آنها اضافه کنید. شایان ذکر است که استفاده از سیستم تجارت الکترونیکی شخص ثالث یکی از راه های فروش محصولات است و تنها درصدی از هر معامله را به‌عنوان درآمد خود کسر خواهند کرد.

فروش شخصی

فروش شخصی یکی از قدیمی‌ترین راه های فروش محصول یا خدمت به‌شمار می‌رود و با وجود رشد تکنولوژی و ارتقای روش‌های افزایش فروش، این شیوه – همچنان – جایگاه خود را حفظ نموده است. شایان ذکر است که نوع فروش در کنار سایر ابزارهای مورد استفاده کاربرد دارد و فروشندگان، محصولات را بر اساس مشخصات و اطلاعات هر محصول و کاربرد آن به مشتری معرفی نموده و او را ترغیب به خرید می‌کنند.

فروش عمده محصول از طریق توزیع کنندگان

فروش مستقیم محصولات به فروشگاه‌ها کاری سخت و زمان‌بر است، بر این اساس، ارتباط با توزیع‌کنندگان یکی از بهترین راه های فروش آسان است و می‌توان در مدت کوتاهی حجم فروش خود را افزایش داد. فروش محصولات از طریق توزیع‌کنندگان نیازمند ارائه یک کاتالوگ و یک فاکتور فروش و چک پرداختی است تا کالا و خدمات شما را در سطح ملی و بین‌المللی به‌صورت گسترده توزیع کنند. البته توزیع‌کنندگان در صورتی حاضر به همکاری با شما برای فروش محصول هستند که سود آنها قابل‌توجه باشد.

خرده فروشی

یکی دیگر از انواع راه های فروش محصول، خرده‌فروشی است. در این روش، محصول به مصرف‌کننده نهایی فروخته می‌شود و – بدون نیاز به نقش توزیع‌کننده یا دلال – مستقیماً مورد استفاده قرار می‌گیرد. توضیح بیشتر آنکه، تولیدکنندگان به‌صورت کلی محصولات خود را به خرده‌فروشان می‌فروشند و خرده‌فروشان نیز این حجم از محصول را به‌مرور زمان بین مشتریان خود عرضه می‌نمایند.

البته تفاوت بین عمده‌فروشی و خرده‌فروشی در قیمتِ تمام‌شده است؛ به‌طوری‌که قیمت خرده‌فروشی اغلب بیشتر از قیمت عمده‌فروش است. زیرا خرده‌فروش در قیمت‌گذاری یک محصول، باید هزینه‌هایی مانند: نیروی انسانی، اجاره مغازه، تبلیغات و حمل‌ونقل و… را نیز لحاظ کند، درحالی‌که عمده‌فروش با چنین هزینه‌هایی روبه‌رو نیست.

چرا شمال نیاز

نیازمندی شمال نیاز با سئو عالی برای شما عزیزان فایی را به وجود آورده است تا در سرعت بالا در صفحه اول گوگل قرار گیرید .

پس از سالها فعالیت در امور تبلیغات تصمیم گرفته ایم تا راهنمای شما باشیم .

هر چند درج آگهی در فضای مجازی محدودیت‌های نشریه مکتوب را ندارد و همواره توصیه می‌کنیم قبل از پرداخت هرگونه وجه از هویت و اصالت آگهی ‎‌دهنده اطمینان حاصل کنید، اما شعار ما تغییر نکرده است . ما برای اطمینان شما آگهی‌های درج ده را بصورت شهر به شره درج می کنیم تا نیاز خود در هر شهر را متناسب پیدا نمایید .

قوانین تابع

کلیه قوانین مسئولیت های مرتبط با درج آگهی بر عهده آگهی دهنده می باشد و تیم شمال نیاز هیچ دخالتی در این امر ندارد .

درج آگهی رایگان

برای درج آگهی رایگان، شما می توانید در سایت شمال نیاز گهی مربوط به کسب و کارتان (آگهی استخدام – آگهی ملک – آگهی خودرو) را به صورت کاملا رایگان ثبت کنید. اگر خدمات خاصی می دهید، اگر مغازه یا فروشگاه دارید یا اگر قصد فروش محصولات خود را دارید، تبلیغات در شمال نیاز یک فرصت عالی برای شماست تا پول بیشتری دربیاورید.

در این جا می توانید به فعالیت های تجاری خود بپردازید و آنرا به دیگر شهروندان معرفی نمایید. درصورتیکه می خواهید کالا و خدمات خود را در کمترین زمان به دیگران معرفی نمایید، فقط کافیست یک اطلاعیه در شمال نیزا بزنید.