عسل طبیعی با موم دماوند بدون شکر

  • 11 ماه پیش در مازندران
  • مازندران
  • 41 بازید
9113901XXX
  • قیمت
    700,000 تومان
  • کد آگهی
    853
  • دسته بندی محصولات خوراکی

توضیحات

عسل طبیعی با موم دماوند بدون شکر

عسل طبیعی با موم دماوند بدون شکر | محصولات گرام شاپ کاملاً طبیعی هستند و در تولید آنها از مواد نگهدارنده صنعتی مانند اسید سیتریک و … استفاده نمیشود . لذا در هنگام استفاده داخل یخچال نگهداری شوند

تمام محصولات گرام شاپ ارگانیک میباشند .

ویتامین های عسل با موم

ویتامین های عسل و مقدار هر یک از آن‌ها

همانطور که گفتیم ویتامین هایی که در عسل وجود دارد از تنوع نسبتا خوبی برخوردار هستند و همین عامل باعث شده است که اگر چه مقدار آنها بسیار کم باشد اما منبع ارزشمندی برای تامین ویتامین مورد نیاز بدن به صورت طبیعی باشد.

به طور خلاصه در منابع مختلف ۸ نوع ویتامین را برای عسل ذکر کرده اند: ویتامین K، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5، ویتامین B6، ویتامین B9 و ویتامین C

در جدول زیر مقدار هر یک از این ویتامین ها در ۱۰۰ گرم عسل و میزان مجاز روزانه هر کدام از این ویتامین ها برای بدن انسان در سنین مختلف آورده شده است.

برای اینکه مقدار حدودی ۱۰۰ گرم عسل برای شما مشخص شود باید بدانید که هر قاشق غذاخوری عسل، حاوی ۲۱ گرم عسل است.

نکته: ویتامین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های محلول در آب

ویتامین‌ های محلول در چربی

ویتامین‌های محلول در چربی عبارت‌اند از ویتامین K، E، D و A. این ویتامین‌ها در چربی‌های ذخیره شده در بدن حل می‌شوند و زمانی که بدن به آن‌ها نیاز داشته باشد آن را آزاد می‌کنند در نتیجه نیاز به مصرف روزانه‌ی این ویتامین‌ها نیست.

ویتامین‌های محلول در آب

ویتامین‌های محلول در آب عبارت‌اند از ویتامین‌های گروه B و همچنین ویتامین C. این ویتامین‌ها باید روزانه مصرف شوند چرا که بدن قادر به ذخیره‌ی آن‌ها نیست و مصرف بیشتر از حد این ویتامین‌ها هم خطرناک نیست چون به راحتی توسط بدن دفع می‌شوند.

از بین ویتامین‌های موجود در عسل تنها ویتامین K است که محلول در چربی است و بقیه محلول در آب هستند.

خواص درمانی با عسل با موم

معرفی خواص موم عسل برای معده

موم عسل توسط زنبورهای کارگر تولید می شود. موم عسل دارای رنگ های مختلف زرد و سفید می باشد که به خوبی می تواند بر عملکرد معده تاثیرگذار باشد.

موم عسل به طور کامل در سیستم گوارشی بدن جذب نمی شود و مستقیم از بدن خارج می گردد. به همین دلیل خیلی از کارشناسان معتقد هستند که باید از مصرف موم پرهیز شود.

فقط افرادی که دارای مشکلات گوارشی هستند می توانند موم را با عسل استفاده کنند. ما از تاثیرات خوب موم همراه با عسل بر معده می توانیم به این موارد اشاره کنیم.

تاثیر موم عسل بر درد معده:

بسیاری از کسانی که دچار درد و ورم در معده هستند، می توانند از خواص موم عسل برای معده استفاده کنند. این افراد باید مقداری عسل خام را همراه با مقدار کمی موم عسل مخلوط و استفاده کنند.

تاثیر ضد باکتریایی موم عسل بر معده:

موم عسل دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی می باشد، به همین دلیل می تواند میکروب های موجود در معده را از بین ببرد.

تاثیر موم عسل بر زخم معده:

افراد با خوردن موم همراه با عسل می توانند از خاصیت شگفت انگیز آن برای بهبود زخم های معده استفاده کنند.زیرا موم روی زخم های معده را می پوشاند و مانع تماس اسیدهای موجود در معده با زخم ها می شود.در نتیجه این عمل، قدرت بدن در ترمیم زخم های معده و از بین بردن آنها بیشتر می شود.

مقاله مرتبط:“خواص عسل برای معده درد چیست؟“

تاثیر موم عسل بر نفخ و رفلاکس معده:

افراد می توانند با خوردن مقداری موم عسل همراه با کنجد از خواص ضد نفخ آن استفاده کنند و رفلاکس های معده خود را کمتر کنند.

عسل  با موم برای چه کسانی پیشنهاد میشود

درمان بیماری های شرح زیر :

۱. درمان ترک‌های رو بدن

ترک‌های روی بدن که نتیجه چاق شدن و یا دوران حاملگی است، می‌تواند برای بسیاری از خانم‌ها شرم آور باشد. از آنجا که موم زنبورعسل حاوی ویتامین A بوده که در تولید کلاژن مفید است، می‌تواند به شدت در کاهش علائم ترک‌خوردگی کمک کند.

۲. درمان عفونت‌های پوستی و خارش پوست

خارش و عفونت‌های پوستی قطعاً آزار دهنده است، اما با استفاده از موم زنبور عسل قابل درمان است. از آنجا که دارای خاصیت ضد التهابی بوده، می‌تواند در کاهش درد ناشی از خارش و عفونت‌های قارچی پوست تأثیر بگذارد. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که استفاده از مخلوط موم زنبور عسل، عسل و روغن زیتون در منطقه آسیب دیده و مصرف سه بار در روز به مدت چهار هفته می‌تواند به بهبود خارش و عفونت‌های قارچی پوست کمک کند.

۳. درمان آکنه

یکی از شناخته‌ترین دارو‌های خانگی برای درمان آکنه، موم زنبورعسل است. زیرا دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و سرشار از ویتامین A است که به درمان آکنه کمک می‌کند و پوست را از هر گونه آلودگی و گرد و غبار پاک می‌کند.

۴. تسکین درد مفاصل

مصرف موم زنبور به عنوان دارو در بیماران مبتلا به آرتروز و ورم مفاصل، باعث تسکین درد و کاهش التهابات مفاصل آنان شده است. همچنین مطالعه دیگری بر روی بیماران تصادفی انجام گرفت که نشان داد درمان آن‌ها خیلی سریع‌تر از افرادی که فقط تحت درمان دارو‌های شیمیایی بودند انجام گرفت.

۵. خاصیت مرطوب کنندگی

موم زنبورعسل یک روش شگفت انگیز برای مرطوب کردن پوست خشک است؛ زیرا خاصیت مرطوب کنندگی دارد و باعث می‌شود رطوبت را در زیر پوست حفظ کند، به این ترتیب به درمان پوست‌های زبر و پوسته پوسته شدن سطح بدن کمک می‌کند.

۶. درمان اگزما

خواص موم عسل برای بسیاری از مشکلات پوستی هم بی‌نظیر است. برای درمان اگزما و سایر بیماری‌های پوستی، می‌توانید مقداری موم را با عسل، گرده گل و روغن زیتون مخلوط کنید. این ترکیب می‌تواند مانع رشد باکتری‌هایی شود که ممکن است روی پوست تأثیر بگذارد و باعث ایجاد شرایط نامناسب پوستی شود.

۷. بهبود مشکلات کبدی

در سال ۲۰۱۳ تحقیقاتی بر روی خواص موم زنبورعسل انجام گرفت که نشان داد با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در آن می‌تواند به مشکلات کبدی کمک کند. این مطالعه به مدت ۲۴ هفته انجام شد و نشان داد که موم به عادی‌سازی عملکرد کبد و بهبود علائم کبد چرب کمک می‌کند.

۸. کم کردن کلسترول خون

تحقیقات نشان می‌دهد که عناصر موجود در موم عسل می‌تواند به تعادل سطح کلسترول قند خون کمک کند. آثار تغذیه‌ای موم یا اسید‌های آلیفاتیک موجود در موم زنبور عسل، باعث کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم (“بد”) می‌شود که کلسترول را به ۲۱٪ تا ۲۹٪ می‌رساند و باعث افزایش چگالی بالا می‌شوند که کلسترول لیپوپروتئین (“خوب”) را به ۸ تا ۱۵ درصد می‌رساند.

۹. مرهم لب

خشکی لب یکی از مسائلی است که می‌تواند خیلی آزار دهنده باشد و علاوه بر سوزش، زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از آنجا که موم زنبور خاصیت نرم کنندگی پوست را دارد، با ترکیب آن با روغن نارگیل، عسل، روغن ویتامین E و روغن‌های ضروری مورد علاقه شما، می‌توانید مرهمی عالی برای خشکی لب درست کنید.

۱۰. بهبود چین و چروک

چین و چروک بخشی طبیعی از روند پیری است. با بالا رفتن سن افراد، پوست آن‌ها نازک‌تر و خشک‌تر شده و این منجر به ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست می‌شود. اگر شما به داروخانه مراجعه کنید، بساری از کرم‌ها، لوسیون و صابون‌های رفع این خطوط ریز را مشاهده می‌کنید. امروزه با توجه به خاصیت مرطوب کنندگی موم عسل و مواد معدنی موجود در آن، بهتر است به جای مصرف دارو‌های شیمیایی، در خانه، خودتان لوسیون و کرم ضد پیری با موم عسل بسازید.