برنج نیم دانه 5 کیلویی

  • 11 ماه پیش در مازندران
  • مازندران
  • 34 بازید
9113901XXX
  • قیمت
    250,000 تومان
  • کد آگهی
    812
  • دسته بندی محصولات خوراکی

توضیحات

برنج نیم دانه 5 کیلویی

برنج نیم دانه 5 کیلویی | محصولات گرام شاپ کاملاً طبیعی هستند و در تولید آنها از مواد نگهدارنده صنعتی مانند اسید سیتریک و … استفاده نمیشود . لذا در هنگام استفاده داخل یخچال نگهداری شوند.

بسته بندی اختصاصی
وزن : 5 کیلوگرم
بسته بندی لوکس
نیم دانه طارم

تمام محصولات گرام شاپ ارگانیک میباشند.

برنج نیم دانه 5 کیلویی
درباره برنج :

از برنج نیم دانه می‌توانید برای پخت هر نوع غذایی استفاده کنید. البته از آن‌جایی که شکل ظاهری آن ریز و شکسته است، خیلی به درد مهمانی‌ها نمی‌خورد و به اصطلاح مجلسی از آب درنمی‌آید.

برنج نیم دانه در تهیه غذاهایی مثل سوپ، آشِ سبزی شیرازی، کوفته برنجی، کوفته تبریزی، کتلت، شله زرد و شیربرنج، کبه (نوعی غذای عربی) و… کاربرد زیادی دارد. (حتی بعضی‌ها اعتقاد دارند شله زردی که با برنج نیم دانه پخته می‌شود خوشمزه‌تر و پرلعاب‌تر است.)

از آن‌جایی که این برنج چسبندگی و نشاسته بیشتری نسبت به برنج معمولی دارد، می‌تواند غذای شما را پرلعاب‌تر و خوشمزه‌تر کند. برنج‌ نیم دانه برای بچه‌هایی که تازه می‌خواهند غذا بخورند هم انتخاب مناسبی است، چرا که تکه‌های آن به هم می‌چسبند و خوردنش راحت‌تر است.

به علاوه هضم این برنج نیز آسان‌تر از برنج معمولی است و در نتیجه برای سالمندانی که دستگاه گوارش ضعیف‌تری دارند یک انتخاب مطمئن به شمار می‌آید. راستی آرد برنج نیز که یک محصول پرکاربرد در شیرینی‌پزی است از همین محصول تهیه می‌شود.

خواص درمانی برنج ایرانی :

یکی از بارزترین خواص برنج این است که انرژی بدن را، به محض استفاده تامین می‌کند همچنین این متذه غدایی سرشار از ویتامین B1 است. برنج فواید زیادی برای سلامتی دارد که شامل تامین انرژی سریع و فوری، فعالیت خوب دستگاه گوارش، تثبیت سطح قند خون و فراهم کردن منابع لازم ویتامین B1  است. همچنین از دیگر فواید آن می‌توان به مراقبت‌های پوستی، مقاومت دربرابر مشکلاتی مثل فشارخون بالا، اسهال خونی و بیماری‌های قلبی اشاره کرد.

برنج نیم دانه همان برنج سالم سفید است که در فرایند فراوری شکسته  می‌شود و دقیقا همان خواص و مزه برنج سالم را دارد با این تفاوت و مزیت که می‌توان آن را با هزینه کمتری نسبت به برنج سالم دریافت کرد. این برنج در پخت غذاهایی مانند سوپ، آش، کته، شله زرد و … استفاده می‌شود.

برنج نیم دانه چطور به دست ما می‌رسد؟

هر دانه برنج برای آن که از شالیزار به سفره ما برسد، باید مراحل زیادی را طی ‌کند. این محصول ابتدا با شلتوک و سبوس وارد کارخانه می‌شود و سپس در آنجا شلتوک و سبوسش به وسیله دستگاه جدا می‌شود. آن‌گاه برای سفیدشدن نهایی راهی یک دستگاه دیگر می‌شود.

این دستگاه که یک کاردک مخصوص دارد آنقدر برنج‌ها را می‌تراشد که دیگر هیچ پوسته و سبوسی روی آن نماند. در این مرحله اگر برنجی مقاومت ضعیفی داشته باشد، یا کمی خیس باشد، شکسته می‌شود.

بعد از این مرحله برنج به دستگاه الک می‌رود تا برنج‌های سالم (بوجاری‌شده) از شکسته (نیم دانه) جدا شود. آن وقت برنج‌های سورت‌شده، بسته‌بندی شده و برای فروش به فروشگاه‌ها ارسال می‌شوند.

برنج نیم دانه با برنج سرلاشه و لاشه چه فرقی دارد؟

برنج سرلاشه و لاشه در واقع همان برنج شکسته هستند، منتها تعداد برنج‌های سالم در آن‌ها بیشتر است. برنجی که شکستگی و زدگی جرئی داشته باشد، ،‌برنج سرلاشه نام دارد. در این برنج مقدار دانه‌های شکسته کمتر از ۱۰ درصد است. در مقابل برنج لاشه برنجی است که مقدار دانه‌های شکسته در آن کمتر از ۲۰ درصد باشد.

با انواع برنج‌ نیم دانه آشنا شوید

کیفیت نهایی برنج نیم دانه به نوعِ برنجی که از آن تولید می‌شود، بستگی دارد. در نتیجه اگر از برنج معطر به دست آمده باشد، معطر خواهد بود و اگر از برنج‌هایی مثل فجر، شیرودی، ندا و … تهیه شده باشد، عطر کمتری خواهد داشت.

. برنج نیم دانه درشت

برنج نیم دانه درشت برنجی است که دانه‌های آن به دو یا سه تکه تقسیم شده است. این نوع برنج اگر خوب پخته شود، تفاوت زیادی با برنج معمولی ندارد و برای مصرف روزمره مناسب است.

در برخی شهرها این برنج را بسته به درشتی دانه‌هایش، با نام سرلاشه یا لاشه می‌فروشند. پس لطفا موقع خرید حتما حواستان به این نکته باشد. اگر هم قصد خرید آنلاین این محصول را از جایی مثل بازار باسلام دارید، حتما از فروشنده بخواهید که عکس آن را برایتان بفرستد.

برنج نیم دانه درشت برنجی است که دانه‌های آن به دو یا سه تکه تقسیم شده است.
۲. برنج نیم دانه متوسط

برنج نیم دانه متوسط برنجی است که دانه‌های آن به چهار تکه تقسیم شده است. پاک‌کردن این برنج به خاطر دانه‌های نسبتا ریزش سخت‌تر از سایر انواع است. به همین خاطر برخی کارخانه‌ها از دستگاه‌های هوشمند برای این کار استفاده می‌کنند. برنج نیم دانه متوسط خیلی به درد درست‌کردن پلو نمی‌خورد و بهتر است با آن آرد برنج، سوپ یا آش درست کنید.

۳. برنج نیم دانه ریز

این برنج به خاطر ریزبودن بیش از اندازه‌اش به کار مصرف خانگی نمی‌آید و بیشتر برای تغذیه طیور مناسب است.