رب گوجه خانگی ظرف یک کیلویی

  • 11 ماه پیش در مازندران
  • مازندران
  • 46 بازید
9113901XXX
  • قیمت
    85,000 تومان
  • کد آگهی
    836
  • دسته بندی محصولات خوراکی

توضیحات

رب گوجه خانگی ظرف یک کیلویی

رب گوجه خانگی ظرف یک کیلویی | محصولات گرام شاپ کاملاً طبیعی هستند و در تولید آنها از مواد نگهدارنده صنعتی مانند اسید سیتریک و … استفاده نمیشود . لذا در هنگام استفاده داخل یخچال نگهداری شوند.

رب گوجه چیست؟

رب گوجه‌فرنگی یا رب بادنجان‌رومی خمیری غلیظ است که در آشپزی در آن استفاده می‌شود. برای درست کردن رب گوجه‌فرنگی بعد از گرفتن دانه‌ها و پوست گوجه‌ها آن‌ها را برای چندین ساعت تحت خلاء می‌پزند. سپس از غلظت آن کم کرده و دوباره محصول را می‌پزند تا یک کنستانتره غنی بدست بیاید.

طبع گوجه فرنگی

از آنجایی‌که رب گوجه فرنگی از گوجه تهیه می‌شود، بدیهی است که دارای طبع سرد و تر باشد.

کاربرد رب گوجه فرنگی در غذا

رب گوجه و گوجه فرنگی مهمترین اجزای خام برای تشکیل انواع سس‌ها و چاشنی‌ها می‌باشد. از این رو انواع سس و چاشنی با رب گوجه فرنگی برای استفاده از انواع غذاها و انواع سالادهای ایرانی و فرنگی به کار می‌رود.

خواص رب گوجه

رب گوجه فرنگی فرآورده‌ای است که از حذف پوست و دانه‌های گوجه فرنگی و با تغلیظ آب گوجه فرنگی حاصل می‌شود. رب گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی است، به علاوه ترکیبات مفیدی دارد که در گوجه فرنگی خام به میزان بالایی وجود ندارند.

منظور از خواص رب گوجه فرنگی، همه تاثیرات مثبتی است که رب گوجه فرنگی بر روی سلامتی انسان دارد. به عنوان مثال، تنها یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی منبع بزرگی از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند ۳ تا ۶ درصد از نیاز روزانه به آهن، پتاسیم و ویتامین‌های B را تامین نماید.

به طور کلی می‌توان گفت نه تنها خواص درمانی رب گوجه فرنگی کمتر از خواص درمانی گوجه فرنگی نیست، بلکه حتی در پاره‌ای از موارد بیشتر هم می‌باشد. این مقاله ضمن آنکه مروری بر مواد مغذی رب گوجه فرنگی دارد، مهم‌ترین خواص رب گوجه فرنگی را توضیح خواهد داد.

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، ۲۴۴ واحد ویتامین A را تولید می‌کند، بنابراین از جمله خواص رب گوجه فرنگی می‌توان به تاثیر مثبت آن روی سلامتی چشم، تولید مثل و رشد جنین اشاره کرد. اگرچه میزان ویتامین C رب گوجه فرنگی از گوجه فرنگی تازه کمتر است، اما باز هم یک قاشق غذاخوری از آن حاوی ۳٫۵ میلی‌گرم ویتامین C است که می‌تواند تاثیر مثبتی روی ایمنی بدن انسان داشته باشد.

رب گوجه فرنگی ضد سرطان است.

رب گوجه فرنگی ضد آفتاب‌سوختگی است.

برای تهیه محصولات با کیفیت به سایت گرام شاپ سر بزنید.

تمام محصولات گرام شاپ ارگانیک میباشند .