عسل طبیعی دماوند بدون شکر

  • 11 ماه پیش در مازندران
  • مازندران
  • 35 بازید
9113901XXX
  • قیمت
    700,000 تومان
  • کد آگهی
    849
  • دسته بندی محصولات خوراکی

توضیحات

 عسل طبیعی دماوند بدون شکر

عسل طبیعی دماوند بدون شکر | محصولات گرام شاپ کاملاً طبیعی هستند و در تولید آنها از مواد نگهدارنده صنعتی مانند اسید سیتریک و … استفاده نمیشود . لذا در هنگام استفاده داخل یخچال نگهداری شوند

تمام محصولات گرام شاپ ارگانیک میباشند .

ویتامین های عسل

عسل عمدتاً از قندها (۸۰-۷۸%) تشکیل شده است، که ۳۸% مربوط به فروکتوز و ۳۱% مربوط به گلوکز است.
درصد باقی‌مانده مربوط به ساکارز، مالتوز و سایر ترکیبات، مشابه است. به غیر از قندها، عسل دارای عناصر دیگری است که بر خواص باورنکردنی آن تأثیر می گذارد.
اسیدهای آمینه: در عسل می‌توان انواع مختلفی از اسیدهای آمینه آزاد را یافت.
همچنین می‌توان آسپارتیک، گلوتامیک، آلین یا آرژنین را در بعضی از عسل‌ها پیدا کرد. پروتئین‌ها: درصد پروتئین موجود در عسل حدود ۰.۲۶٪ و تقریباً صفر است.
مواد معدنی: بسته به تنوع عسلی که با آن مواجه می‌شویم، مواد معدنی موجود در آن متفاوت است.
با این حال، مواد معدنی مانند روی، منیزیم یا پتاسیم وجود دارد که دریک عسل طبیعی وجود دارد.
ویتامین‌ها: از جمله خواص عسل، ویتامین‌های فراوان آن است که قابلیت جذب بالایی دارند.
ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5، ویتامین B6، ویتامین B8 – ویتامین B9، ویتامین C، ویتامین D یا ویتامین K در عسل طبیعی یافت می‌شود. آنزیم‌ها: در عسل می‌توان آنزیم‌هایی مانند آمیلاز A و B یا گلوکز اکسیداز را نیز پیدا کرد.

خواص درمانی با عسل

کمک به رفع آلرژی  خواص ضد باکتریایی. خواص تغذیه‌ای  –    –  تقویت انرژی بدن  –  تقویت حافظه  –  .خواص عسل طبیعی برای پوست صورت  –  تسکین و درمان خراش‌ها و سوختگی‌ها  –   درمان ناراحتی‌های چشم  –   خواص عسل طبیعی برای معده  –  خواص عسل طبیعی برای مردان  –  خواص عسل برای زنان  –   خواص عسل دارچین

انواع خواص عسل طبیعی که باید بدانید

حال که با انواع عسل طبیعی آشنا شدیم و برخی از خواص آن‌ها را شناختیم، نوبت به معرفی مهم‌ترین و بهترین فواید انواع عسل طبیعی می‌رسد:

 ۱. خواص ضد باکتریایی

عسل خاصیت جلوگیری از تکثیر و رشد باکتری‌ها و کمک به نابودی آن‌ها را دارد.

۲. خواص تغذیه‌ای

سهولت جذب بهتر و مقاومت در برابر کوفتگی‌ها و کمک به هضم راحت‌تر غذا از جمله خواص مهم عسل است.

۳. کمک به رفع آلرژی

عسل دارای خواص ضدالتهابی و کمک به کاهش علائم آلرژی است.

۴. تقویت انرژی بدن

خواص عسل برای ضعف بدن، منبع شگفت‌‌انگیزی از انرژی قند فرآوری‌نشده و تقویت انرژی بدن به‌دلیل مقدار بالای کربوهیدرات است.

نوشته های مشابه
۵. تقویت حافظه

خواص عسل در طب سنتی برای تقویت حافظه به‌دلیل حضور آنتی‌‌اکسیدان‌ها جهت تغذیه سلول‌های مغز، بسیار مهم است.

۶. خواص عسل طبیعی برای پوست صورت

درمان آکنه به‌دلیل هومکتانت‌‌هایی (مواد جاذب رطوبت) برای مرطوب‌کردن پوست و ازبین‌بردن باکتری‌‌های عامل آکنه از جمله ویژگی‌های عسل است.

۷.تسکین و درمان خراش‌ها و سوختگی‌ها

عسل به‌دلیل ماهیت آنتی‌ بیوتیکی باعث تسکین و درمان زخم‌‌ها و سوختگی‌‌ها می‌شود.

۸. درمان ناراحتی‌های چشم

خاصیت عسل در مداوا و تسکین آب مروارید چشم و ناراحتی‌های مختلف قرنیه چشم، بسیار زیاد است.

۹. خواص عسل طبیعی برای معده

طبق گفته دکتر طب سنتی، فواید عسل برای معده به‌عنوان داروی بازگشت اسید معده به مری (GERD) و تسکین دهنده رفلاکس اسید معده و سوزش معده، بسیار زیاد است.

۱۰. خواص عسل طبیعی برای مردان

عسل به تقویت قوای جنسی مردان و زنان به‌دلیل کمک به تولید تستوسترون بیشتر در مردان و استروژن در زنان کمک می‌کند.

۱۱. خواص عسل برای زنان

درمان عفونت‌های قارچی در زنان به‌دلیل حضور فلاوونوئیدها در عسل از فواید عسل است.

۱۲. خواص عسل دارچین

خواص درمانی عسل برای پوست صورت در ترکیب با دارچین و کمک به درمان آکنه و جوش صورت و شاداب‌کردن پوست صورت، بسیار زیاد است.

عسل برای چه کسانی پیشنهاد میشود

عسل چه خواصی برای زنان دارد؟

فواید عسل برای زنان عبارتند از:

1. بهبود شرایط در دوره قاعدگی زنان

نامنظمی در دوره‌های قاعدگی در بین زنان در سراسر جهان کاملاً متداول است. بنابراین خیلی از زنان برای نظم دادن به دوره‌های قاعدگی خود به مصرف داروهای هورمونی پناه می‌برند. پژوهشی که در سال 2017 منتشر شده است نشان می‌دهد که، اگر دو هفته قبل از دوره ها یک قاشق عسل مصرف کنید، می‌تواند به اندازه داروهای هورمونی مؤثر باشد. همچنین عسل با خواص ضد التهابی خود گرفتگی و درد ناشی از قاعدگی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، خوردن یک قاشق چایخوری عسل با یک قاشق چایخوری نعناع خشک، سه بار در روز، برای چند هفته می‌تواند به دوره های نامنظم قاعدگی نظم ببخشد.

2. درمان طبیعی اختلالات در بارداری و زایمان

یکی از مهمترین جنبه‌های سلامت زنان، سلامت بارداری و زایمان است. زنان از عسل به روش‌های مختلف در فرآیند بارداری و زایمان  استفاده می‌کنند. این ماده را با استفاده از تامپون برای کنترل عفونت‌ها و التهابات زنانه می‌توان به کار برد. عسل همچنین به عنوان داروی خانگی برای زنان باردار که نمی‌توانند دارو مصرف کنند، کاربرد دارد. درمان سرماخوردگی جزئی، معده درد، سوء هاضمه، اسهال و … در بارداری به راحتی توسط عسل بهبود می‌یابد.

3. جلوگیری و درمان تخمدان پلی‌کیستیک

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) یک اختلال هورمونی است که در بین زنان شایع است. این بیماری به دلیل افزایش تولید آندروژن (هورمون مردانه) یا افزایش سطح انسولین در دوره‌های طولانی ایجاد می‌شود. این شرایط می‌تواند منجر به افزایش سطح قند خون و فشار خون شود. مصرف عسل نه تنها میزان کالری را کاهش می‌دهد، التهاب را نیز از بین می‌برد و به تنظیم دوره‌های قاعدگی کمک می‌کند. این عملکرد در کمک به کسانی که از اختلال تخمدان پلی‌کیستیک رنج می‌برند، بسیار مؤثر است و تا حدودی اثرات آن را مهار می‌کند.

4. مبارزه با سرطان پستان

هر بار که بحث درباره سلامتی زنان است، جلوگیری از سرطان از نوع پستان یا رحم به موضوع مهمی تبدیل می‌شود. باور کنید یا نه، این ماده طلایی رنگ می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. البته متخصصان معتقدند عسلی که از نظر رنگ تیره تر است، در مبارزه با سلول‌های سرطانی بهتر عمل می‌کند. در واقع عسل تیره رنگ حاوی درصد بالاتری از اسیدهای آلی و ترکیبات فنلی مانند فلاونوئیدها است که باعث افزایش خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن می‌شود.

5. ارتقا سلامت پوست و مو

عسل در صنعت زیبایی بسیار مشهور است و برای مراقبت از پوست و مو در خانه به کار گرفته می‌شود. استفاده از عسل با شیر، زردچوبه و محصولات دیگر برای درمان آکنه، لکه‌ها، شوره سر و … استفاده می‌شود.

6. سلامت قلب زنان

عسل سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و فنل‌هایی است که بر سلامت قلب تأثیر مثبت دارد. این عناصر همچنین خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش می‌دهد. این ماده در کنترل سطح کلسترول نیز مؤثر است. در واقع عسل جریان خون را در شریان‌ها بالا نگه داشته و از تشکیل لخته‌های خون جلوگیری می‌کند. از آنجا که علائم مشکلات قلبی عروقی غالباً در زنان دیده می‌شود، کارشناسان توصیه می‌کنند که زنان هر روز صبح یک لیوان شیر با یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنند.

7. کنترل وزن

عسل احتمالاً شیرین‌ترین ماده‌ای است که می‌توانید در روال کاهش وزن خود مصرف کنید. همه می‌دانند که سریع‌ترین راه کاهش وزن، سوزاندن تمام کالری‌های اضافه است. اگر قند تصفیه شده را در تمام نوشیدنی‌های خود با عسل جایگزین کنید، تعداد کالری قابل توجهی را از کالری روزانه خود کاهش خواهید داد. این همچنین یک گزینه جایگزین سالم‌تر است که مزایای درمانی نیز دارد.

8. تقویت سیستم ایمنی زنان

عسل نه تنها برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می‌شود، بلکه به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند. بنابراین با استفاده منظم از این محصول با تغییرات دمایی در فضل‌های مختلف سال، بیمار نمی‌شوید. آنتی‌اکسیدان های موجود در عسل به سلامت قلب، ایمنی بدن و انرژی بیشتر در زنان کمک می‌کنند. مقادیر قابل‌توجهی از آنزیم‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی موجود در عسل از شما یک زن پرانرژی می‌سازد. دانشمندان اعتقاد دارند که عسل مانوکا یک ماده طبیعی تقویت‌کننده با درصد بالایی از متیل گلیوکسال است، که تولید سیتوکین‌ها را تحریک می‌کند. این عناصر توسط سلول‌های ایمنی به عنوان بخشی از پاسخ ایمنی بدن در برابر بیماری ترشح می‌شوند.

9. جلوگیری از سرماخوردگی در ماه‌های سرد سال

در ماه های سرد زمستان، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این ماده به زنان انرژی می‌دهد که در هنگام مراقبت از کودک مبتلا به آنفولانزا و سرماخورده خود، بیمار نشوند.